ویپ چیست

ویپ چیست::مواقعی وجود دارد که کارکنان یک شرکت بزرگ که بر روی سیستم های شبکه شده کار می کنند خواستار این موضوع می باشند که با یکدیگر تماس های صوتی برقرار کنند و بسیاری از مشکلات و مسائل به وجود آمده را از این طریق حل نمایند.این  مسئله بیشتر در مواقعی اتفاق می افتد که خواسته های کارکنان دیگر از طریق ارسال پیام  های متنی برآورده نمی شود.ویپ وسیله ای است که در بستر شبکه استفاده می شود و از طریق آن به راحتی اعضای شبکه می توانند با یکدیگر تماس تلفنی برقرار کنند(از طریق آی پی) .

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم در واقع این وسیله یک وسیله برای برقراری ارتباط می باشد که وظیفه ی اصلی آن تبدیل کردن سیگنال های آنالوگ به سیگنال های دیجیتال می باشد تا از این طریق ارتباط تلفنی به سهولت صورت بگیرد چون همانطور که می دانید صدای انسان به صورت سیگنال های آنالوگ می باشد.

چرا ویپ چیست:

در زمان های قبل که هنوز سیستم های شبکه ای و ویپ روی کار نیمده بودند برای برقراری ارتباط از تلفن و ایمیل استفاده می شد و این کار نیز علاوه برتلف کردن وقت بسیار هم هزینه بردار بود و نیازمند این بود که سیم کشی های طولانی انجام شود.

اما با روی کار آمدن سیستم های شبکه و ویپ کارها با سرعت بالاتری انجام شد وبنابراین راندمان کار نیز بسیار بالا رفت.

از مزیت های دیگر این سیستم می توان به قابلیت برگزاری انواع کنفرانس های صوتی وتصویری،یکی کردن سیستم کامپیوتر و تلفن،مدیریت متمرکز و آسان و … را نام برد.

همچنین از دیگر مزیت های مهم و قابل توجه این سیستم برقراری ارتباط رایگان کاربرانی که حتی خارج از شرکت هستند اما داخل شبکه ی کامپیوتری می باشند.